MAINONNAN HUOMAAMINEN

Latauspistemedia - virtaa viestillesi

TAVOITTAMINEN + HUOMAAMINEN = VAIKUTTAMINEN?

Meillä on jännä viikko meneillään, kun Kantar TNS tutkii mainonnan huomaamista OPISKELIJAmediassa haastatellen opiskelijoita paikan päällä, kampuksilla.

Mainonnan huomaaminen (halutussa kohderyhmässä) on monimutkainen juttu. Ensin pitää tietysti tavoittaa kohderyhmää. Olla nähtävissä. 

Opiskelijamedia tarjoaa nuorille aikuisille näkymiseen oivallisen välineen; digitaalisen infonäytön 31 kampuksella ympäri Suomea.

-Entä huomaaminen? Nyt juttu meneekin mutkikkaammaksi. Millainen viesti ylittää huomiokynnyksen?

Huomiokyky on rajallinen resurssi. Huomaaminen on valikoivaa ja sen intensiivisyys vaihtelee. Kun olet kävellyt saman kyltin ohi satoja kertoja, et enää kiinnitä sen sisältöön huomiota. Jos viesti joku päivä onkin erilainen, saattaa se herättää taas huomaamaan. Uusi ja yllättävä siis auttaa huomaamista? Varmasti näinkin, mutta ihan noinkaan yksinkertaista se ei taida olla. Luulen, että minä huomaan kovastikin erilaisia asioita, kuin tyttäreni 😊

Kun viesti on huomattu, puhutteleeko se tarpeeksi herättääkseen jonkin tunteen tai ajatuksen? Kiinnostusta? Pitäisi siis jotenkin tuntea kohderyhmää ja sen maailmaa, jotta viesti puhuttelisi tarpeeksi kuuluvasti?

Latauspistemedian digitaalisen näytön minuutin pituisessa loopissa vuorottelee enintään 6 mainosta. Alusta itsessään siis tarjoaa katsojille vaihtelevuutta. 

Liike vetää tunnetusti huomiota puoleensa. Tämän asian tunnistavat helposti mm. metsästäjät ja kärsivälliset lintubongarit 😊

Jäämme siis kiinnostuneina odottamaan tuloksia mainonnan huomaamisesta OPISKELIJAmediassa. Vuosi sitten tehdyn tutkimuksen tulokset olivat huikeat: 86% haastatelluista kokivat, että mahdollisuus ladata kännykkänsä latauspisteessä, lisäsi myös mainonnan kiinnostavuutta! (Taloustutkimus / Mainonnan huomaaminen 20.11.2018)

VINKKAA ARTIKKELISTA MUILLE

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Keskustele aiheesta

OLETKO
MARKKINOINNIN
AMMATTILAINEN?

TILAA UUTISKIRJE

Tilaa uutiskirje ja pysy ajantasalla mitä Latauspistemediassa, sekä markkinoinnin ja median ympärillä tapahtuu.

Jätä viesti ja olemme yhteydessä 🙂 !