Aineisto-Ohjeet 2019-07-15T07:48:33+00:00

Aineisto-ohjeet:

  • Koko: 1080 x 1920 px

  • Formaatit: PNG, GIF, JPEG ja JPG, MP4 (AVC), FLV JA SWF

  • Aineisto toimitetaan osoitteeseen aineistot@vivotech.fi

  • Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua klo 12 mennessä

Kun toimitat aineiston, liitä mukaan:

  • Ilmoittajan nimi /kampanja

  • Kampanja-aika (pvm-pvm)

  • Verkoston nimi/sovitut näytöt

  • Aineiston toimittajan yhteystiedot

Vinkkejä aineistolle:

1.VÄHEMMÄN ON ENEMMÄN –yksinkertaista kaikki elementit
  • Iso kuva /iso teksti /iso logo

  • Enintään seitsemän sanan mittainen ydinteksti – yksinkertaista ja kiteytä!

  • Älä kerro yhdessä spotissa useaa asiaa kerralla. Yksi viesti = yksi spotti.

  • Keskity olennaiseen; tuotteeseen, palveluun tai brändiin

  • Voit jakaa viestisi eri slideihin/kuviin ja animoida kuvat kokonaisuudeksi

2. KÄYTÄ VÄREJÄ – VÄLTÄ VALKOISTA
  • Käytä mainoksessa kirkkaita värejä – ne lisäävät mainoksesi huomioarvoa.
  • Vältä valkoista mainoksen pohjavärinä. Puhtaan valkoinen väri voi häiritä mainoksen muun sisällön havainnointia, sillä valkoinen toistuu näytöillä väreistä selkeästi kirkkaimmin.
  • Luo selkeä kontrasti elementtien kesken
3. LIIKE HERÄTTÄÄ HUOMION
  • Tutkimusten mukaan liikkuva kuva herättää paremmin huomiota kuin staattinen kuva ja siksi sitä kannattaa käyttää aina, kun se on mahdollista.
  • Animoi still -kuvasi (jpg) spottiin – tai pyydä meiltä apua!
4. USKALLA
  • Olla hauska/ koskettava/ innovatiivinen/ajankohtainen/oivalluksen tarjoava
  • Jokainen ulkona liikkuva kuluttaja on mediakanava. Varmista, että mainoksesi erottuu ympäristöstä ja muista mainostajista. Käytä mahdollisuutesi tulla puheenaiheeksi tai osallista brändisi ajankohtaiseen keskusteluun!
5. KEHOITA, OHJAA
  • Lisää mainokseesi jonkinlainen viite, jota seuraamalla asiakas saa lisätietoa kampanjastasi –selkeä kotisivun tai kampanjasivun osoite, lyhyt hashtag jne.
YLEISTÄ
  • Mainoksesi /spotin sisältö voi koostua videoista, animaatioista, kuvista, tekstistä, tai RSS- syötteistä (sää, uutiset, jne.). Vain mielikuvitus on rajana.
  • Mainosnäyttöjä eivät koske samat rajoitukset kuin ulkomainostauluja, sillä näyttömme eivät häiritse liikennettä
  • Mainosnäytöllä pyörii ”karusellissa” useamman, kuin yhden mainostajan mainos Tutkimus osoitti, että mainostajien lisääminen luuppiin nostaa katsomisen todennäköisyyttä ja lisää katsomisen kestoa*