AINEISTO-OHJEET

Graafikolle / Suunnittelijalle

Aineisto-ohjeet

Alla aineisto-ohjeet. Ota yhteyttä, mikäli herää kysyttävää!

Aineiston toimitusosoite

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua klo 12 mennessä.

Aineisto toimitetaan osoitteeseen aineistot@vivotech.fi
Toimituksen yhteydessä, liitä mukaan:
  • Ilmoittajan nimi /kampanja
  • Kampanja-aika (pvm-pvm)
  • Verkoston nimi/sovitut näytöt
  • Aineiston toimittajan yhteystiedot

  • Tekniset tiedot

    Koko: 1080 x 1920 px
    Formaatit: PNG, GIF, JPEG ja JPG, MP4 (AVC), FLV JA SWF

    Digitaalinen mainos

    Latauspistemedian näyttö on pystysuuntainen 42" digitaalinen näyttö ja sijaitsee mobiililaitteiden lataupisteiden yläpuolella.

    Aineisto voi olla kuvatiedosto (png,jpeg,gif), videotiedosto (.mp4 (avc), FLV ja SWF.

    Spotin pituus on 5 tai 10 sekuntia.

    Tehokas tapa viestiä

    Vinkkejä aineiston tekoon!

    Näillä vinkeillä kampanjasta onnistuneempi

    Latauspistemedia on 42" digitaalinen näyttö, joka ei varmasti jää huomaamatta

    Vähemmän on enemmän

    yksinkertaista kaikki elementit

    KÄYTÄ VÄREJÄ

    Käytä mainoksessa kirkkaita värejä – ne lisäävät mainoksesi huomioarvoa. Luo selkeä kontrasti elementtien kesken.

    LIIKE HERÄTTÄÄ HUOMION

    Tutkimusten mukaan liikkuva kuva herättää paremmin huomiota kuin staattinen kuva ja siksi sitä kannattaa käyttää aina, kun se on mahdollista.

    KEHOTA, OHJAA

    Lisää mainokseesi jonkinlainen viite, jota seuraamalla asiakas saa lisätietoa kampanjastasi –selkeä kotisivun tai kampanjasivun osoite, lyhyt hashtag jne.

    Vähemmän on enemmän:

    • Iso kuva /iso teksti /iso logo
    • Enintään seitsemän sanan mittainen ydinteksti – yksinkertaista ja kiteytä!
    • Älä kerro yhdessä spotissa useaa asiaa kerralla. Yksi viesti = yksi spotti.
    • Keskity olennaiseen; tuotteeseen, palveluun tai brändiin
    • Voit jakaa viestisi eri slideihin/kuviin ja animoida kuvat kokonaisuudeksi

    Käytä värejä – vältä valkoista:

    • Käytä mainoksessa kirkkaita värejä – ne lisäävät mainoksesi huomioarvoa.
    • Vältä valkoista mainoksen pohjavärinä. Puhtaan valkoinen väri voi häiritä mainoksen muun sisällön havainnointia, sillä valkoinen toistuu näytöillä väreistä selkeästi kirkkaimmin.
    • Luo selkeä kontrasti elementtien kesken

    Muista vielä nämä!

    Vinkkejä aineiston tekoon

    USKALLA

    Olla hauska/ koskettava/ innovatiivinen/ajankohtainen/oivalluksen tarjoava

    Jokainen ulkona liikkuva kuluttaja on mediakanava. Varmista, että mainoksesi erottuu ympäristöstä ja muista mainostajista. Käytä mahdollisuutesi tulla puheenaiheeksi tai osallista brändisi ajankohtaiseen keskusteluun!

    Yleistä

    Mainoksesi /spotin sisältö voi koostua videoista, animaatioista, kuvista, tekstistä, tai RSS- syötteistä (sää, uutiset, jne.). Vain mielikuvitus on rajana.

    Mainosnäyttöjä eivät koske samat rajoitukset kuin ulkomainostauluja, sillä näyttömme eivät häiritse liikennettä

    Mainosnäytöllä pyörii ”karusellissa” useamman, kuin yhden mainostajan mainos. Tutkimus osoitti, että mainostajien lisääminen luuppiin nostaa katsomisen todennäköisyyttä ja lisää katsomisen kestoa.

    Voit ostaa Latauspistemediassa näkymistä myös Mediani.fi palvelun kautta

    Espoolainen Vivotech Oy on Pohjoismaiden markkinajohtaja erilaisten mobiililaitteiden latausratkaisujen toimittamisessa. Osa latauspisteistämme muodostaa kohderyhmämedian = Latauspistemedia

    Lue meistä

    Latauspistemedia Mediassa

    M&M -artikkeli

    3/8/2018